SMED " Tekli Dakikalarda Kalıp Değişimi "


SMED
    SINGLE MINUTE EXCHANGE OF DIES
" TEKLİ DAKİKALARDA KALIP DEĞİŞİMİ "

- Tip değişikliklerinin en az zamanda (10 dakikanın altında) gerçekleşmesini sağlayan, dolayısı ile Just-in-Time üretiminin gerçekleşmesinde Kanban'a en büyük desteği veren bir Yalın Üretim tekniğidir.
Tek dakikalık Rakam kalıp değişimi ( SMED ), bir üretim sürecinde atığı azaltmak için birçok yalın üretim yönteminden biridir. Bir üretim sürecinin mevcut ürünü çalıştırmasından bir sonraki ürünü çalıştırmaya dönüştürmenin hızlı ve verimli bir yolunu sunar. Bu hızlı değişim, üretim yeri büyüklüklerini azaltmak ve böylece akışı ( Mura ) iyileştirmek , üretim kaybını ve çıktı değişkenliğini azaltmak için anahtardır .
"Tek dakika" ifadesi, tüm değişikliklerin ve başlangıçların yalnızca bir dakika sürmesi gerektiği anlamına gelmez , ancak 10 dakikadan az sürmeleri gerektiği anlamına gelir (başka bir deyişle, "tek haneli dakika"). Yakından henüz daha zor bir kavram olduğunu ilişkili Die Tek Dokunuş Değişimi , (OTED) değişim süreleri ve 100 saniyeden daha az sürer diyor. Bir kalıp , imalatta kullanılan bir araçtır. Bununla birlikte, SMED'in faydası üretim ile sınırlı değildir

SHIGEO SHINGO
İyileştirme genelde daha önce yapmadığımız 
bir şeyi yapmak demektir
- SMED’in ilk dusunceleri SHIGEO SHINGO tarafından 1950 yılında HONDA Hirosima fabrikasında 350, 750 ve 800 ton preslerin kalıp değisiminde olusturulmustur. 

- Shingo 19 yıl sonra, 1969’da Toyota Motor Company’deki calısmaları ile 4 saat olan olcu değisim suresini 3 dakikaya indirmis ve bu çalısmalardan sonra SMED kavramını yaratmış ve adını koymustur.




AMACI 

· Makine kullanım zamanının optimize edilmesi
· Kucuk parti buyukluklerin mumkun hale getirilmesi
· İmalat içi surenin azaltılması
· Makinenin boş durma suresinin azaltılması
· Tek seferde yapılan makine ayarı ve hazırlık islemi
· Esnek uretim ve teslimatın zamanında yapılması
· Stokların azaltılması





Yorumlar