Monozukuri ( Mükemmellik Arayışı)

 

Monozukuri ( Mükemmellik Arayışı)

 Monozukuri veya alternatif olarak yazılan Monodzukuri , Japonca'da "üretim" veya "şeyler yapmak" anlamına gelir ve Japonca " üretim " için kullanılan terimdir . Daha geniş anlam, Japonya'nın üretim uygulamalarının teknolojik gücü, bilgi birikimi ve ruhunun bir sentezini kapsar. Ruh, gurur, beceri ve özveri ile üretime karşı samimi bir tutum ile yenilik ve mükemmellik arayışını içerir. Şu anda Japonya'da moda bir kelime ve birçok Japon, monozukuri'nin Japonya'yı dünya pazarında hakim bir konuma getirdiğine inanıyor.





Genel Bakış 
Japon kelime monozukuri (ものづくり) 'Mono' şey ve 'zukuri' verme eylemini anlam anlam birleşimidir. Basitçe zanaat veya imalat anlamına gelir ve Japon ruhunu ve imalat tarihini somutlaştırmak için endüstride ve kitle iletişim araçlarında bir moda sözcük olarak kullanılmaya başlanmıştır. Japon kökenli bir kelimedir ve ancak son zamanlarda, 1990'ların ikinci yarısından bu yana, imalat ve üretim anlamlarına gelmiştir. 19 Mart 1999'da Çekirdek İmalat Teknolojisinin Teşviki Hakkında Temel Yasanın yayımlanmasının ardından kullanımı popüler hale geldi .

Çekirdek Üretim Teknolojisinin Teşviki Hakkında Temel Yasa 
Çekirdek Üretim Teknolojisi Teşvik Temel Kanunu Yasası 2 Nolu imalat sanayinin gelişimini desteklemek için, 19 Mart 1999 tarihinde kurulmuştur. İstihdam yapısındaki değişiklikler, denizaşırı sanayileşme ve ekonomideki değişiklikler nedeniyle, imalat sanayinin Japonya'nın GSYİH'sindeki payı 1990'larda düştü.

Madde 9 Hükümet, çekirdek üretim teknolojisinin kapsamlı bir şekilde desteklenmesine yönelik önlemleri ileriye taşımak için çekirdek üretim teknolojisinin (bundan böyle bu Maddede "çekirdek üretim teknolojisine ilişkin temel plan" olarak anılacaktır) teşvikine ilişkin temel bir plan oluşturacaktır. ve organize bir şekilde.

(2) Çekirdek üretim teknolojisine ilişkin temel plan aşağıdaki hususları sağlayacaktır:
   (i) Çekirdek üretim teknolojisinin teşvik edilmesine ilişkin temel politika
   (ii) Çekirdek üretim teknolojisinin araştırma ve geliştirmesine
   ilişkin konular (iii) Üretimin güvence altına alınmasıyla ilgili konular işçiler ve yeteneklerinin iyileştirilmesi
   (iv) Çekirdek imalat endüstrisinin gelişimiyle ilgili konular
   (v) Çekirdek üretim teknolojisine ilişkin öğrenmenin teşvikiyle ilgili konular
   (vi) Çekirdek üretim teknolojisinin teşviki ile ilgili olarak gerekli olan diğer konular

Yorumlar